De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α6700 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

s**5@l**e.nl 02-10-2023
Geschreven voor: Sony α6700

De installatie/update van de camera is nog nooit zo eenvoudig geweest. Gewoon aansluiten met een usb c kabel op je smartphone en daarna wordt je precies verteld wat je moet doen.

De A6700 heeft veel mooie upgrades gehad. De body heeft meer knoppen gekregen een grotere grip en een kantelbaar scherm. De volgende extra knoppen maken de camera erg compleet:
- AF-onb ideaal voor back button focus
- de draaiknop voor de verschillende standen + de schakelknop voor fotografie, video en S&Q motion
- Draaiknop voor het instellen van de diafragma

Naast de knoppen heb je ook veel snel functies op je touchscreen. Deze kan je eenvoudig weergegeven of weghalen door te swipen. Verder zijn ze ook in te stellen naar eigen wens.

De samenwerking met mijn Sony Xperia 1 V is doormiddel van de Creator' app of direct aansluiten met een usb c kabel erg goed.

Pluspunten
Zeer volledig
Goede prijs
Samenwerking met smartphone
Volledig uitklapbaar scherm
Auto focus

Minpunten
1 sd kaartlezer

p**s@l**e.nl 30-09-2023

Top systeemcamera

Geschreven voor: Sony α6700

Wat een fijne systeemcamera test ik uit.
Hij maakt echt prachtige foto’s en 4K filmpjes. Ik ben zelf een amateur fotograaf , maar kan door het gemak van de camera prachtige foto’s maken. De camera kan mensen, dieren, voertuigen etc. Hierdoor heb je een super snelle autofocus en krijg je het perfecte plaatje. De instellingen zijn ook makkelijk aan te passen. Dit word ook op de camera weergegeven.

De camera heeft een licht gewicht. Dat vind ik zelf wel heel fijn daardoor gebruik ik hem meer en gaat hij heel vaak mee. Fijne grip en spatwater- en stofdichte behuizing.
Je kunt makkelijk van lens veranderen, want maakt gebruik van de Sony E mount waar veel lenzen voor beschikbaar zijn.

Je kunt je foto’s heel makkelijk via de app die je gratis kunt downloaden op je telefoon of computer zetten.
De camera is ook te bedienen via de app. Dit vind ik wel heel leuk voor portret of om een filmpje op te nemen.
Sony bied ook op de website verschillende software aan die je kunt gebruiken om foto’s te bewerken of over te zetten naar hun cloud.

Als amateur fotograaf is het misschien een grote uitgave, maar ik vind het helemaal waard! Door het gemak en de kwaliteit van de foto’s. Ik ga de komende jaren mijn kinderen vastleggen met prachtige foto’s en filmpjes.

Pluspunten

• . Compact formaat en lichtgewicht
  • 4K filmpjes
  • Fijne grip en spatwater- en stofdichte behuizing
  • Volledig kantelbaar scherm

Minpunten

• Batterij gaat vrij snel leeg
  • Geen lader bij geleverd

Deceiver0573 30-09-2023

Mooie foto’s uit deze compacte camera

Geschreven voor: Sony α6700

De A6700L kit komt naast de body met een 16-50mm lens, een accu en schouderriem. Om de accu te laden moet je zelf nog beschikken over een USB-C kabel en 230v USB adapter. De accu laad je dus op in de camera. De mount doppen voor de body en lens moet je zelf nog aanschaffen mocht je die nodig hebben.

Het menu met instellingen is zeer uitgebreid en heeft even wat tijd nodig om de diverse opties in te stellen. Op youtube kun je al diverse filmpjes kijken waar alles makkelijk wordt uitgelegd.
De camera heeft verder een fijn touchscreen wat ook volledig draaibaar is. Je kan diverse camera modes hiermee instellen. Naast het touchscreen kun je ook met de verschillende knoppen en wieltjes je instellingen aanpassen. Deze zijn goed verdeeld geplaats op de body. Dit werkt ook goed mocht je wat grotere handen hebben.

De camera uitgeprobeerd tijdens een foto trip door de natuur en dan valt toch wel op dat deze camera enorm flexibel is. Natuur, gebouwen, licht, donker, deze camera kan er goed mee overweg. Beelden zijn mooi, ook als de iso eens wat hoger moet omdat je in een wat donkere plek staat.

Pluspunten

• compact
  • veelzijdige camera

Minpunten

• geen lader en usb kabel

k**m@g**l.com 26-09-2023
Geschreven voor: Sony α6700

Ideale camera voor op reis; dat is in het kort waar deze camera voor staat. De camera voelt licht aan en neemt gemakkelijk mee. Desondanks heeft deze camera wel ontzettend veel mogelijkheden waar je als ‘semi-professioneel’ fotograaf voldoende mee uit de voeten kan. De camera maakt zowel prachtige foto’s als video’s in 4k zodat je mooi kan afwisselen en alles in 1 systeem hebt.

Het was even zoeken en ontdekken waar alle functies zaten omdat ik een ander merk camera gewend was maar ik moet eerlijk bekennen dat veel dingen voor zich spraken en met de handleiding erbij heb je snel door hoe alles werkt en is de bediening best heel intuïtief.

Wat me vooral heeft verbaasd aan dit toestel is de snelle autofocus. Je moet haast je best doen om een bewogen foto te maken. Behoorlijk snelle acties weet dit toestel met gemak scherp te fotograferen. Ik maak graag foto’s vanuit de auto als ik op vakantie ben en dat gaat met dit toestel echt ideaal!

Ook op het gebied van video’s heeft dit toestel veel te bieden. De beelden zijn helder en scherp, tot 4k. De geheugenkaart kan hier wel snel vol door raken dus als je deze camera veel gaat gebruiken voor filmen moet je wel een geheugenkaart gebruiken met veel opslagruimte.

Deze ideale metgezel gaat voortaan mee op vakantie!

c**k@u**l.nl 25-09-2023

Hoogwaardige systeemcamera

Geschreven voor: Sony α6700

Sony a6700, Als fullframe gebruiker sta ik echt versteld hoe deze kleine lichtgewicht en uitgebreide APS-C camera is. Wanneer hij een aantal weken dan eindelijk binnenkwam was ik verrast dat er al een lens bij zat. Dat maakte het beginnen gemakkelijk ook al heb ik lenzen met dezelfde vatting de E- Mount als de A6700. Deze lenzen zou ik de dagen erna gaan testen en dat deed ik. Wat als eerste opvalt is de solide behuizing die lekker in de hand ligt en de knoppen zijn goed te bedienen. Boven verwachting blijkt de camera helemaal niet zo zwaar te zijn. Doordat hij zo licht is ligt hij daardoor nog beter in de hand. Dat is wel anders als je de Sony 200-600 mm erop schroeft dan voelt het bijna alsof je alleen de lens nog maar vast houdt. Omdat hij zo lichtgewicht is is hij makkelijker mee te nemen tijdens een wandeling of een andere activiteit waar veel bagage niet zo gewenst is. Scherpstelfuncties op vogels, vliegtuigen, boten en mensen ik had nooit gedacht dat dit zo bijzonder nauwkeurig zou gaan. Ik moet zeggen dat ik deze functie wel mis bij mijn FF van hetzelfde merk. De camera is snel en dankzij de AI-technologie weet hij feilloos te weten waar de scherpstelling moet zijn. Ogen, mensen, dieren, vliegtuigen enzovoort. Een behoorlijke voorruitgang! Het kantelbaar scherm is fijn in gebruik zeker als je op een laag standpunt moet fotograferen zo behoud je altijd het zicht wat je fotografeert of filmt. De helderheid is prima, maar om nou te zeggen dat in het scherm de technologie zit… nee maar hij doet wat het behoord te doen en ook de touchscreen is een fijne ontwikkeling die je gemakkelijk weer uit en aan kan zetten. De 4K filmen is voor de ene een must en voor de ander er leuk voor erbij. Ik ben hem puur voor de fotografie aan het testen en vindt een heel klein filmfragment al mooi. Eigenlijk kan ik daar dan ook niet zo heel veel over zeggen. Daarnaast is de verbinding tussen camera en telefoon superieur te noemen dankzijn de creator APP is hij snel en in 1 keer goed verbonden met je telefoon. Doordoor wordt je workflow ook een stuk sneller! Dat is voor mensen die vaak on the go zijn een must have. Nadelen zijn die er dan? Ja…. De 1 kaartslot is een behoorlijk nadeel voor de professionals onder ons. We houden namelijk van back-up en zal daarom ook nooit de main camera worden juist omdat er maar 1 kaartslot is. Daarnaast is er ook geen acculader een extra accu wordt aanbevolen. Wie een hoogwaardige camera wilt dan is de a6700 wat voor jou!

Pluspunten

• Gewicht
  • mogelijkheden
  • Prijs

Minpunten

• 1 Sd card slot
  • Zoeker niet in het midden

Lara 25-09-2023

Hele fijne compacte camera met veel functies

Geschreven voor: Sony α6700

Al een tijdje was ik opzoek naar een camera die goed geschikt is voor foto en video, deze camera is in beide erg goed. De lens die meegeleverd wordt is een goede lens voor veelzijdig gebruik, namelijk de "16-50mm f/3.5-5.6" dit is een groothoek lens maar helemaal ingezoomd ook geschikt voor normaal gebruik. Met deze lens kan je ook zoomen terwijl je de camera op afstand gebruikt doormiddel van de "Creators' App". Met deze app kan je veel meer, bijv. het beeld van de camera zien, de instellingen veranderen en natuurlijk als foto/video knop gebruiken. Ook kan je al foto's die gemaakt zijn met de camera gratis in de cloud opslaan met deze app, zo kan je meteen je foto's gebruiken zonder de foto's van de sd kaart af te halen. De camera is ook erg licht en compact waardoor hij makkelijk overal mee naartoe nemen is, ondanks dat hij zo compact is zitten er erg veel knopjes op. Ook is het fijn dat het schermpje kantelbaar zodat het van elke hoek zichtbaar is, het schermpje heeft ook touchscreen waardoor ook voor beginners de camera makkelijk te gebruiken is, als je in de zoeker kijkt zie je hetzelfde als op het schermpje en is dus ook digitaal. Al met al een erg fijne camera geschikt voor beginners tot experts, ik raad voor beginners ook de Alpha Academy van Sony aan die speciaal gericht is op de A(6700)lpha cameras.